Nadruk na elementach foliowych jest subtelną, ale skuteczną formą reklamy. Większość ludzi jest wzrokowcami, więc obcując często z przedmiotami, zapamiętują, co jest na nich napisane.
Nadruki można umieszczać na materiałach rozdawanych klientom. W ten sposób reklama działa przez cały czas użytkowania przedmiotu, w odróżnieniu od np. ulotek, które zostają błyskawicznie wyrzucone.
Na czym warto zrobić nadruk reklamowy?
Przykładem takiego reklamowego prezentu jest zadrukowana obwoluta w formacie A4. Taki przedmiot będzie wykorzystywany długi czas w biurze, czy na uczelni. Podobną funkcję pełnić będą inne foliowe materiały biurowe z nadrukami jak np. kieszonki na płyty CD, opakowania na flamastry, czy pudełka wykrawane z folii PCV.
Firmy zajmujące się motoryzacją mogą jako gadżet reklamowy wykorzystać okładki na dowody rejestracyjne z nadrukiem swojej oferty lub logotypu. Ten praktyczny prezent na pewno zostanie wykorzystany i przez długi czas będzie pełnił swoją funkcję reklamową.
Firmy budowlane z kolei mogą skorzystać z nadruku na zawieszkach ostrzegających przed wejściem na teren budowy.
Nadruki można wykorzystać także w formie transparentnej ulotki informacyjnej wyciętej z grubej folii. Będzie to szczególnie trafione w branżach związanych z kosmetologią, urodą.
Technologia druku
Nadruki na wyrobach z folii wykonujemy z użyciem sitodruku. Jest to metoda druku polegająca na nakładaniu płaskich plam barwnych za pomocą form drukarskich. Do każdego koloru konieczne jest stworzenie osobnej matrycy. Z tego powodu jest to metoda nieopłacalna przy bardzo małych nakładach, ale świetna w przypadku zapotrzebowania na dużą ilość form reklamowych. Sitodruk nadaje się do drukowania obrazów wektorowych. Oznacza to, że nie można przy użyciu tej technologii wydrukować zdjęcia, za to będzie idealna do nadruku napisu czy logotypu.
Wielką zaletą sitodruku jest duża trwałość farb. Nadruki wykonane tą technologią są odporne na ścieranie oraz wodę.
Kolejnym plusem sitodruku jest możliwość nadruku białego koloru. W tej technologii używa się gotowych farb drukarskich, więc można nadrukować dowolny odcień z palety barwnej.